Nederlandse boeken, Recensies

Van sixpack tot schoonmoeder

Van sixpack tot schoonmoeder

Liza van der Peijl

Loft Books

19 juni, 2024 by Antoinette

Waardering: 3.5 uit 5.

Van Sixpack tot schoonmoeder is het tweede deel in deze serie. Eerder schreef Liza van der Peijl Van poepluiers tot Pavarotti waar dit tweede boek naadloos op aansluit. Weet de auteur met dit boek het verhaal nog meer binding te geven met de lezer?

In Van Sixpack tot schoonmoeder hebben Mare en Alex een huis gekocht met een olijfboomgaard. Het huis moet grondig verbouwd worden en dat wil met de drukte van het dagelijks leven en jonge kinderen niet echt lukken. Alex klust veel aan het huis, naast zijn baan. Mare heeft haar eigen drukke leven nu ze haar zangcarrière nieuw leven heeft ingeblazen, naast dat ze ook haar handen vol heeft aan de drukke tweeling en hun dochtertje. Maar hebben de twee in alle drukte nog wel tijd en ruimte voor elkaar nu ze definitief voor Italië hebben gekozen? En wat dan ze als de moeder van Alex opeens voor de deur staat en al snel alle regie wil overnemen? Zal hun liefde dan wel sterk genoeg blijken als er ook nog eens kapers op de kust verschijnen?

Van der Peijl heeft met Van sixpack tot schoonmoeder de serie zeker meer een gezicht gegeven. Je leert het gezin nog beter kennen en natuurlijk ook Italië waar het verhaal zich afspeelt. Toch heeft ze me niet volledig weten te overtuigen. Waar ik in Van poepluiers tot Pavaroti enige afstand voelde in het verhaal, bleef dit gevoel stand houden in dit tweede deel. Misschien ook omdat ik mijn feeling heb met Italië, maar ik mis vooral de binding met de personages. Het verhaal is luchtig en vlot geschreven en je kunt door het verhaal heen vliegen, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Bij een feelgood wil ik dat fijne gevoel ervaren en dat miste ik nu helaas opnieuw.

Wie groot fan is van Italië zal deze serie zeker kunnen waarderen. De auteur legt naast feelgood ook veel humor in het verhaal waardoor het geheel heel makkelijk en luchtig leest. Ik ben nog niet volledig overtuigd van deze serie, maar dat is een persoonlijke ervaring. Geef deze serie een kans als je van Italië en feelgood houdt. 3.5 sterren voor Van sixpack tot schoonmoeder.

* Disclaimer: met dank aan Uitgeverij Loft Books voor een recensie-exemplaar in ruil voor deze eerlijke recensie

Plaats een reactie