Of anders…

Of anders…

Tamara Gereads

De Verhalenfabriek

20 juni, 2024 by Antoinette

Waardering: 3 uit 5.

Tamara Geraerds heeft haar naam inmiddels wel weten te vestigen als thrillerauteur. Nadat ze eerder Vakken van wraak als novelle schreef, heeft ze nu Of anders… uitgebracht bij De Verhalenfabriek. Lukt het haar om in zo’n 100 bladzijden de lezer te overtuigen van een goede korte thriller?

Nora heeft het niet makkelijk als haar relatie is gestrand, maar wanneer blijkt dat haar buurman Wiebe, die al wat op leeftijd is, hulp kan gebruiken, biedt ze deze aan. Zijn dochter en kleindochter worden bedreigd en zijn ondergedoken. Dat maakt de situatie voor Wiebe niet gemakkelijk. Maar als blijkt dat iemand Wiebe zoekt en Nora zich niet veilig voelt, ontstaan er ook vraagtekens bij Nora. Wat is er precies aan de hand? Waarom wordt Wiebe gezocht en niet zijn dochter? Of is dit alleen maar afleiding van de situatie?

Of anders… is een spannend verhaal voor tussendoor geworden, maar er zit al wel veel voorspelbaarheid in het verhaal. De doorgewinterde lezer zal al snel de verhaallijn door hebben, maar anderzijds is het ook lastig om binnen zo weinig bladzijden echt de plot geheim te houden. In de basis is Of anders… niet slecht, maar ik lees liever een volledig verhaal van Geraerds. Ze kan hier veel meer haar creatie kwijt dan in een kort verhaal.

Wie graag een compleet spannend verhaal voor een middagje of tijdens zijn vakantie wil lezen, zou Of anders.. zeker aan zijn lijst moeten toevoegen. Je wordt echt niet enorm teleurgesteld, maar leest een compleet spannend verhaal die vrij voorspelbaar is. Al met al las ik het boek met een paar uurtjes uit. De schrijfstijl is vlot en spannend, maar voor mij krijgt het een gemiddelde beoordeling van 3 sterren.

* Disclaimer: met dank aan Uitgeverij De verhalenfabriek voor een recensie-exemplaar in ruil voor deze eerlijke recensie