Reading challenge

Augustus wrap-up

Reading Challenge 75 van de 100 boeken

Ook deze maand las ik naast de Engelse boeken ook enkele Nederlandstalige titels. In deze post neem ik jullie mee door mijn gelezen boeken van deze maand.

Afgelopen maand heb ik 12 boeken gelezen, waarvan een aantal recensie-exemplaren maar ook een aantal boeken die al een hele tijd op mijn to-be-read lijstje stonden. Maar welke boeken heb ik in deze maand gelezen? Een overzicht hiervan inclusief recensies staat hieronder gegeven. Mocht je na het lezen van mijn korte beoordeling in het overzicht hieronder benieuwd zijn geraakt naar mijn volledige recensie van een boek, klik dan op de afbeelding.

Nu is het natuurlijk elke maand weer de vraag welk boek ik mijn favoriet van deze maand is. Voor mij is dit deze maand Het Charmeoffensief van Alison Cochrun. Dit boek heeft alles wat een lezer zoekt in een leuke luchtige romantische feelgood.


Het eerste boek dat ik deze maand las is A Taste of Poison. Dit is het vierde deel in een reeks hervertellingen. In dit vierde deel van de serie Entangled with Fae wordt het verhaal van Sneeuwwitje opnieuw verteld. Ik heb tot nu toe elk boek van Tessonja Odette gelezen en ik heb ervan genoten. Kan ze me verliefd maken op dit boek?

Waardering: 4 uit 5.

Het tweede boek dat ik deze maand las is Ruimtestad. Dit is het eerste deel uit de Interplanetair serie van Johanna Lime. Zoals de cover al doet vermoeden is dit een science-fiction verhaal dat zich afspeelt in de ruimte. Daarnaast geeft de achterflap ook aan dat er magie in dit boek aanwezig gaat zijn, waardoor ik ook wat fantasy elementen verwacht. Maar kan Johanna Lime mijn verwachtingen waarmaken?


Het derde boek dat ik deze maand las is Devoured by Darkness. Dit is het tweede deel in de Timecaster Chronicles van R.L. Perez. Ik heb eerder het eerste deel, Twisted by Time, gelezen en die vond ik erg leuk om te lezen. Ik keek er naar uit om dit tweede deel te lezen, maar zal deze net zo goed zijn?

Waardering: 3.5 uit 5.

Het vierde boek dat ik deze maand las is Rejected Alpha King. Dit is het eerste deel in The Wind Witch serie van Gina Manis. Deze serie maakt deel uit van The Witch Prophecies en het verhaal werd kort geïntroduceerd in een prequel genaamd Elemental Ruin. In deze prequel worden Aella en haar zussen voorgesteld, evenals Tobias en Malaki. Ik heb genoten van de prequel, maar zal ik dit eerste deel in deze serie ook leuk vinden?

Waardering: 4.5 uit 5.

Het vijfde boek dat ik deze maand las is Geestenpoort. Dit is het tweede deel uit de Interplanetair serie van Johanna Lime. Eerder las ik al het eerste deel genaamd Ruimtestad welke ik met veel plezier heb gelezen. Het eerste deel zat vol mysterie en fantasy elementen, echter miste ik de connectie tussen de verhaallijnen. Zal dit deel een betere connectie hebben? En zal dit verhaal net zo spannend zijn?


Het zesde boek dat ik deze maand las is Het Charmeoffensief. Dit boek stond al lange tijd op mijn to-be-read lijstje. Dit boek is een soort mix tussen de televisieseries The Bachelor en Prince Charming. Ik heb erg genoten van dit verhaal en de opbouwende romantiek.

Waardering: 5 uit 5.

Het zevende boek dat ik deze maand las is Midnight Crown. Dit is het tweede deel in de Marked by Blood serie van Rebecca L. Garcia. Vorig jaar heb ik Shadow Kissed gelezen en dat vond ik leuk om te lezen. Het eerste boek zat vol actie en plottwists, zal dit deel ook zoveel bevatten?

Waardering: 4 uit 5.

Het achtste boek dat ik deze maand las is Complete, het derde deel in The Sweet Rom-Com serie van Kortney Keisel. Ik heb de eerste twee delen al eerder gelezen, en ik hou echt van de schrijfstijl van Kortney Keisel. Na het lezen van de andere boeken had ik hoge verwachtingen van Complete. Zal dit boek aan mijn verwachtingen kunnen voldoen?

Waardering: 4 uit 5.

Het negende boek dat ik deze maand las is The Liar’s Crown. Dit is het nieuwste boek van Abigail Owen. Ik zag dit boek overal op sociale media, en toen ik hoorde dat ik dit boek mocht recenseren, kon ik mijn geluk niet op. The Liar’s Crown vertelt het verhaal van tweelingprinsessen en hun doel. Ik kon niet wachten om te beginnen met lezen en had hoge verwachtingen. Voldeed dit boek aan mijn verwachtingen?

Waardering: 4 uit 5.

Het tiende boek dat ik deze maand las is Girl in the Snow. Dit is het eerste deel in de post-apocalyptic princesses serie. De synopsis zegt dat dit een boek is dat perfect is voor lezers die houden van Grimm’s fantasierijke sprookjes en De selectie. Beide vind ik erg leuk, maar zal ik dit boek ook leuk vinden?

Waardering: 3.5 uit 5.

Het elfde boek dat ik deze maand las is Of Stormlarks and Silence. Dit is het eerste deel in een reeks standalones die The Kasmian Chronicles wordt genoemd. Deze young adult is het debuut van Constance Lopez en door de mooie omslag werd ik tot dit boek aangetrokken. Wat zal ik van dit debuut vinden?

Waardering: 4.5 uit 5.

Het twaalfde en laatste boek dat ik deze maand las is The Vessel Games. Dit is het eerste deel in de gelijknamige serie van E.J. Eden. Dit boek zegt dat het een new adult dystopisch boek zou moeten zijn in de stijl van De Hongerspelen en De Selectie. Ik ben dol op die beide boeken en de synopsis klinkt veelbelovend. Maar wat zal ik van dit boek vinden?

Waardering: 3.5 uit 5.

Plaats een reactie