Nederlandse boeken, Recensies

Zoals sneeuw valt

Zoals sneeuw valt

Erin Doom

AW Bruna

23 april 2024 by Devika

Waardering: 4 uit 5.

Zoals sneeuw valt is de tweede roman van Erin Doom die vertaald is naar het Nederlands. Ik vond De Tranenmaker ondanks de hype tegenvallen door de abnormale interactie tussen de personages. Desondanks was ik benieuwd geraakt naar de andere titels van Erin Doom. Wat zal Zoals sneeuw valt in petto hebben voor de lezers?

Ik wil mijn complimenten geven aan de vormgevers van AW Bruna. Dit boek heeft een prachtige cover met echte winterse vibes. De lichtroze besneeuwde sprayed edges passen hier zo goed bij! Dit is dan ook zeker een boek dat direct mijn aandacht trok op basis van uiterlijk.

Waar de verhaallijn in De Tranenmaker erg apart en onnatuurlijk was, is dit in Zoals sneeuw valt totaal niet het geval. Het verhaal kent een fijne logische opbouw en kent een fijne wereldopbouw. Zowel Ivy als Mason hebben in hun leven veel meegemaakt. Qua persoonlijkheid zijn ze twee tegenpolen, maar ze kennen wel beide hun normen en waarden. Voor de lezers die al meer van Erin Doom hebben gelezen, zal de romantische verloop van het verhaal niet als een verrassing komen. Echter is dit boek zo veel meer als een roman.

Dit boek zit vol met inspirerende quotes en reflectie op het leven. Daarnaast kent het een kleine spanningsboog door de toevoeging van de FBI en zelfs een spannende gebeurtenis. Daarnaast kent dit boek thema’s als het verliezen van een ouder en onzekerheid.

Ik heb Zoals sneeuw valt met veel plezier gelezen. Dit boek las heel gemakkelijk weg en is een echte page-turner. Ondanks de soms wat emotionele momenten, is dit een boek vol prachtige scenes. Dit is een boek dat mij nog lang zal bijblijven en ik ben dan ook erg benieuwd naar de komende romans van Erin Doom.

*Disclaimer: Met dank aan AW Bruna voor een recensie-exemplaar in ruil voor een eerlijke recensie

Achterflap

Een hart wit als sneeuw. Een liefde die raast als een storm. Een geheim om mee de dood in te nemen…

Ivy is opgegroeid te midden van de bevroren meren en ongerepte bossen, omringd door de sneeuw waar ze zo van houdt. Na een groot verlies moet ze naar Californië verhuizen, maar ze kan aan niets anders denken dan wat ze achterliet. De enige familie die Ivy nu nog heeft is haar peetvader John. Maar zijn zoon, Mason, is niet langer het schattige jongetje van wie ze als kind foto’s zag. Hij is inmiddels volwassen en heeft de priemende ogen van een wild dier. De eerste keer dat hij naar haar lacht – dreigend, zijn perfecte lippen opgetrokken – weet ze dat met hem samenleven niet makkelijk gaat worden. Jason wil haar niet in zijn huis en doet er niets aan om dit te verbergen.

Terwijl Ivy probeert haar hoofd boven de woeste golven van haar nieuwe leven aan de oceaan te houden, blijven Canada’s ijzige mysteries haar achtervolgen. Ook al doet ze er alles aan om haar hart, wit als sneeuw, nog een keer te laten bloeien en zo de winterse kou te overwinnen.


De Tranenmaker

De Tranenmaker is een internationale tiktok en wattpad sensatie. Dit boek van de Italiaanse auteur Erin Doom heeft dus al een internationaal succes weten te behalen. Door dit grote succes had ik hoge verwachtingen voor De Tranenmaker, maar kan dit boek aan mijn verwachtingen voldoen?…

Plaats een reactie