De verdwenen medaille

De verdwenen medaille

Sarah verhasselt

Phoenix Books

Maart 22, 2022 by Antoinette

Waardering: 4 uit 5.

In De verdwenen medaille maken we kennis met Hannah die, nadat het huwelijk van haar ouders op de klippen liep en tijdelijk elders te hebben gewoond, nu naar oma Ida in Distelveen verhuizen. Echt veel zin heeft ze hier niet in want dan moet ze weer kennismaken met nieuwe klasgenoten. Maar al snel komt ze in een avontuur terecht die Hannah op wil lossen. Zal het haar gaan lukken?

Sarah Verhasselt debuteert met De verdwenen medaille bij uitgeverij Phoenix Books. Ze heeft een vermakelijk en avontuurlijk verhaal geschreven voor kinderen vanaf een jaar of 10. Maar waar gaat het verhaal precies over? Hannah merkt tijdens een rommelmarktverkoop dat de medaille van haar oma is verdwenen van de keukenwand. Ze wil kostte wat het kost deze aan haar oma teruggeven en bedenkt wie er allemaal bij het huis zijn geweest tijdens de rommelmarkt. Iedereen is verdacht en samen met Sander, die ze heeft leren kennen tijdens een klein ongelukje, gaan ze langs bij de verdachten. Al snel ontdekt ze een slangensymbool die steeds bij de verdachten terugkeert. Wat is er allemaal aan de hand in Distelveen en zal ze de medaille ooit kunnen terugvinden?

Verhasselt heeft De verdwenen medaille goed opgebouwd met intrigerende verdachten. Ze weet zelfs een stukje educatie toe te voegen aan het boek waardoor het verhaal net dat beetje meer met zich meedraagt. Als volwassene heb je het boek snel gelezen, maar ik denk dat kinderen het boek met spanning zullen volgen. Lange tijd is de dader niet bekend en dan blijkt de dader heel verrassend te zijn! Echt super gedaan door Verhasselt.

Ik heb genoten van De verdwenen medaille. Het is een vlot geschreven verhaal met veel potentie. Ik denk dat Verhasselt, als ze deze schrijfstijl vast weet te houden, nog leuke en spannende boeken voor de jeugd weet te gaan schrijven. Ze zou zomaar een mooie schare lezers weten te verzamelen die haar boeken graag lezen. Ik geef graag 4 sterren.