Nederlandse boeken, Recensies

Wenen

Wenen

Remi Solati

Focus #1

Kobo original

Maart 29, 2022 by Antoinette

Waardering: 3.5 uit 5.

Remi Solati start met Wenen het eerste deel in een nieuwe erotische romance serie genaamd Focus. Het boek is te lezen via het KoboPlus abonnement en is een genre dat ik niet heel vaak lees. Hoe vond ik de start van deze serie en zal ik gaan uitkijken naar het vervolg?

Tessa Vink is een ambitieuze vrouw die graag achter de camera staat. Nadat een documentaire van haar goed wordt ontvangen, wordt ze gevraagd om een documentaire te maken over een familiebedrijf. Ze moet hiervoor afreizen naar Wenen. Zodra ze daar de familie ontmoet, ziet ze een man die ze kort geleden nog heeft gezien in het vliegtuig. Een knappe man met prachtige blauwe ogen. Al snel draaien de twee om elkaar heen en wanneer ze in een sneeuwstorm in een huis vast komen te zitten, lukt het de twee niet meer om elkaar los te laten. Na een warme steamy nacht lijkt het eenmalig te blijven, maar is dit wel zo makkelijk gedacht?

Solati heeft een interessant eerste deel geschreven in deze Focus serie. Tessa is een vrouw die op seksueel gebied zowel op mannen als vrouwen valt. Dit laat de auteur goed aan bod komen. Ze weet Tessa als een interessante vrouw neer te zetten en je krijgt een redelijk beeld van wat voor vrouw ze is. De seks-scenes zijn natuurlijk aanwezig, maar passen goed binnen het verhaal. Ik vond het geheel redelijk in balans. Zoals gezegd lees ik weinig boeken waar seks zo expliciet wordt beschreven omdat het verhaal vaak weinig inhoud kent. Eerlijk gezegd vond ik dit nu meevallen. De personages, en zeker Tessa, krijgen zeker een gezicht in dit verhaal.

Wenen heeft voor mij genoeg inhoud om het vervolg in deze serie te willen gaan lezen. Ik ben wel nieuwsgierig naar de nieuwe gebeurtenissen in het leven van Tessa.

Het voordeel van dit boek vond ik dat het makkelijk en zeker vlot wegleest. Het zo’n boek die je in een dag uitgelezen hebt. Al met al een vermakelijk verhaal waar je als lezer niet echt over hoeft na te denken.

Plaats een reactie