Reading challenge

April wrap-up

Reading Challenge 32 van de 60 boeken

Ook deze maand las ik naast de Engelse boeken ook enkele Nederlandstalige titels. In deze post neem ik jullie mee door mijn gelezen boeken in maart.

Afgelopen maand heb ik 8 boeken gelezen. Hier ben ik zelf erg tevreden mee, en ik heb dan ook genoten van elk van de boeken die ik heb mogen lezen. Maar welke boeken heb ik in deze maand gelezen? Een overzicht hiervan inclusief recensies staat hieronder gegeven. Mocht je na het lezen van mijn korte beoordeling in het overzicht hieronder benieuwd zijn geraakt naar mijn volledige recensie van een boek, klik dan op de afbeelding.

Nu is het natuurlijk elke maand weer de vraag welk boek ik mijn favoriet van deze maand is. Deze maand is dit wederom een Engels fantasy van een van mijn favoriete auteurs. Mijn favoriete boek van dit maand is When wishes bleed door Casey L. Bond.


Het eerste boek dat ik deze maand las is Omens Bite. Dit is het tweede deel in de Sisters of Salem serie van P.C. Cast en Kristin Cast. Vorig jaar las ik Spells Trouble en ik heb er echt van genoten. Vanwege de grote cliffhanger op het einde wilde ik heel graag verder lezen, en ik was zo blij toen ik de digitale ARC voor Omens Bite kreeg. Maar zal dit deel net zo goed zijn?

Waardering: 3.5 uit 5.

Het tweede boek dat ik deze maand las is Dead girls can’t tell secrets. Dit is het nieuwste boek van Chelsea Ichaso. Voor mij is dit het eerste boek van deze auteur dat ik las, en ik werd erg benieuwd vanwege de prachtige omslag. De omschrijving klinkt ook veelbelovend, maar zal het verhaal zo goed zijn als ik had verwacht?

Waardering: 3 uit 5.

Het derde boek dat ik deze maand las is When wishes bleed. Dit is het eerste deel in een nieuwe duologie van Casey L. Bond. Dit boek is een YA-fantasie, over heksen en het lot. Er wordt gezegd dat dit boek een hervertelling van Assepoester is, en normaal gesproken kan ik hier erg van genieten. Maar zal ik van deze hervertelling net zoveel genieten als van de vorige boeken van Casey L. Bond?

Waardering: 4.5 uit 5.

Het derde boek dat ik deze maand las is Het niet-zo-perfecte leven van Elliot McHugh. Dit is een roman uit de hand van Margot Wood. Voor mij is dit nog een onbekende auteur, maar toen ik dit boek met zijn vrolijke cover en spannende omschrijving zag, was ik meteen benieuwd. Wat zal Margot Wood voor de lezer in petto hebben?

Waardering: 3 uit 5.

Het vijfde boek dat ik deze maand las is Rijk van Vlees en Vuur. Dit is het tweede deel uit de Blood and Ash serie van Jennifer L. Armentrout. Vorig jaar heb ik Uit bloed en as mogen lezen, en ik was erg verrast door dit boek. Zal dit deel mij wederom zo weten te verrassen?

Waardering: 4 uit 5.

Het zesde boek dat ik deze maand las is Wachter van het Dodenpad. Dit is een nieuwe fantasynovelle uit de hand van Natascha van Limpt. Voor mij is dit tevens ook de eerste kennismaking met deze auteur. De cover heeft een mysterieuze tint, waardoor ik meteen benieuwd werd naar de mysteries die in dit verhaal zitten. Maar zal dit verhaal mij weg weten te blazen?

Waardering: 3 uit 5.

Het zevende boek dat ik deze maand las is The Secret Mage. Dit is het eerste deel in de Elice the Great serie van Jennifer Roachford. Dit boek is een YA fantasie hervertelling van Rapunzel, en tevens het debuut van deze auteur. Ik vind het altijd leuk om nieuwe auteurs te leren kennen, en ik hou ook van een goede hervertelling. Wat zal dit debuut in petto hebben?

Waardering: 3.5 uit 5.

Het achtste en laatste boek dat ik deze maand las is Kingdom of Feathers. Dit is het derde en laatste deel in de Kingdom of Birds and Beasts serie van Alice Ivinya. Waar het eerste deel, Feathers of Snow, echt een hervertelling was van De Ganzenhoeder, voelde het tweede deel Feathers of Blood meer als een vervolg op het eerste deel dan als een hervertelling. Ook dit derde deel voelde als een vervolg op het verhaal, maar zal ik van dit deel net zoveel genieten als van de voorgaande delen?

Waardering: 4 uit 5.

Plaats een reactie